Hjem / Trening / Løpekurs - hvordan bli en bedre løper?

Løpekurs - hvordan bli en bedre løper?

Kurset går over tre kvelder og passer for deg som har løpt en del og ønsker å løfte løpingen til et nytt nivå. Skal du f.eks. delta på et mosjonsløp på 10 km eller halvmaraton og er usikker på hvordan du skal legge opp treningen best mulig for å oppnå målet ditt, er dette et kurs for deg.

Kurset består av både teori og praksis. Første kurskveld går vi gjennom en del teori i Gnist sine lokaler på Gjettum før vi avslutter med en løpetur og eventuelt bakkeintervall og makspulstest. De to påfølgende kveldene er praktiske øker, oppmøte ved Gnist Gjettum.

Pris kr. 900, maks 10 deltagere. Du trenger ikke være medlem for å delta.

Kurset ledes av personlig trener og løpeinstruktør, Håvard Nordgård. Har du spørsmål til kurset kan du sende Håvard en e-post: havard@gnistrende.no

Påmelding løpekurs

Første kurskveld, mandag 25. april kl. 17.00
Vi starter kurset med teori om hvordan vi skal legge opp treningen for å få et best mulig resultat. Mange har pulsklokke i dag, men er usikker på hvordan den skal brukes når vi løper. Vi går igjennom bruken av pulsklokke og lærer hvilken intensitet som gir best utbytte dersom man skal forbedre utholdenhet og kondisjon.

  • Hvordan trene med riktig intensitet (teori)
  • Treningsplanlegging (teori)
  • Løpetur i nærområdet
  • Bakkeintervall/makspulstest (frivillig)

Andre kurskveld, mandag 2. mai kl. 17.00
For å oppnå glede med løping og unngå belastningsskader er det viktig med god løpeteknikk. Vi går igjennom de viktigste prinsippene for riktig løpeteknikk og hvordan vi kan spare energi og løpe lettere, og etter hvert raskere. God utholdende styrke gjør oss til bedre løpere. Vi lærer oss øvelser som øker styrken i viktig løpsrelatert muskulatur.

  • Løpeteknikk, hvordan løpe effektivt og lettest mulig
  • Styrketrening for løpere

Tredje kurskveld, mandag 9. mai. kl. 17.00
Intervalltrening er viktig for å oppnå bedre kondisjon. Men hvordan gjennomfører vi løpeintervall på best mulig måte. Vi tester ut intervall i praksis, gjerne med bruk av pulsklokke

  • Intervalltrening, hvordan gjennomføre intervall med best mulig effekt.

Dine data, dine valg

Denne siden bruker cookies for å skreddersy innhold og gi deg en bedre brukeropplevelse ved hjelp av statistikk og webanalyse. Du kan velge hvilke cookies du tillater oss å benytte. Funksjonelle cookies kan ikke fjernes, da disse er nødvendig for funksjonen av nettsiden. Du kan lese mer om hva dette innebærer i vår personvernserklæring/cookie policy.