Meny

Våre gruppetimer

Vi har både sykkeltimer og et variert utvalg saltimer på Gjettum.

Prøv gjerne ulike typer timer, så finner du det du liker best. Er du i tvil om hva som passer for deg? Ta gjerne kontakt med oss!

Fargekoder

Gule timer er sykkeltimer.
Lilla timer er enkle og effektive  
Blå timer er egnet for godt voksne.

Sykkel

Effektiv og skånsom kondisjonstrening. En motiverende instruktør tar deg gjennom en løype med varierende intensitet. Du bestemmer selv motstanden på pedalene, og alle uavhengig av form kan delta på den samme timen. Vi har sykkeltimer med varierende varighet og intensitet.

Godt voksen sykkel/klassisk

Sykkeltime med roligere tempo og lavere musikk. Skånsom og effektiv trening av kondisjon og sirkulasjon. Vi har også Godt voksen klassisk, hvor det kun spilles klassisk musikk.

Styrke & strekk

En enkel og effektiv styrketime der vi bruker vekter, strikker, catslides og egen kroppsvekt. Vi tilpasser øvelsene etter behov. De siste 15 minuttene settes av til uttøying og stretching. Timen passer for alle.

Puls

Kondisjonstime med enkle og morsomme trinn, energisk musikk og inspirerende instruktør. Vi jobber sang for sang og veksler mellom høy og lav intensitet. Vi gir alternativer dersom man ikke kan jogge eller hoppe.

Sirkel styrke

En enkel og effektiv styrketime der vi bruker vekter, strikker, catslides og egen kroppsvekt. Vi tilpasser øvelsene ved behov. Timen passer for alle.

Step puls

Enkle og effektive trinnkombinasjoner på step kasse til musikk

Step styrke

Effektiv og intensiv styrketrening på stepkassen. Vi jobber med egen kroppsvekt og frie vekter. Øvelsene tilpasses ved behov.

Step puls & styrke

Enkle og effektive trinnkombinasjoner på step kasse til musikk. Kondisjon og styrke "Alt i ett" time for deg som vil ha en effektiv og intensiv treningsøkt.

Godt voksen total

En time for deg som er godt voksen eller som trenger å komme i gang etter lengre avbrekk eller skade. Timene inneholder kondisjon, styrke og balanse og avsluttes med en avspenningsdel. En time uten hopping og jogging. Musikk, volum og tempo er tilrettelagt for godt voksne.

Godt voksen balanse & styrke

En time for deg som er godt voksen og som ønsker å få bedre balanse, bli sterkere og mykere. Vi bruker bosuball eller balansepute, egen kroppsvekt, vekter og strikker. Timen passer for alle.

Morgen Yoga

Vi varmer opp kroppen med en flyt av stillinger. Gjennom pust og sentrerte, bevisste bevegelser gjør vi kroppen klar for en ny dag. En rolig, utfordrende og god start som gir deg energi gjennom hele dagen.

Yoga/Pilates

En time hvor man jobber med styrke i rolige, skånsomme og effektive øvelser. Gjennom effektiv bruk av put og øvelser styrker vi kjernemuskulaturen, bedrer kroppsholdningen, minsker stress og spenninger og får mer energi.

Styrke effekt

En effektiv styrketime med hovedfokus på store muskelgrupper og funksjonelle øvelser. Vi bruker egen kroppsvekt og ulike typer utstyr. Passer for alle, da øvelsene kan tilpasses den enkelte.

Slynge

En skånsom og fantastisk styrketime for hele kroppen ved bruk av slynger. Glimrende trening for kjernemuskulatur (mage/rygg). Passer for alle - øvelsene tilpasses den enkelte.

Godt voksen slynge

En skånsom og effektiv styrketime som er tilrettelagt for godt voksne. Glimrende trening for kjernemuskulatur (mage/rygg). Passer for alle - her tilpasses øvelsene til hver enkelt. Timen ledes av fysioterapeut.

Pilates

Dette er en time hvor du vender fokuset innover gjennom pusten. Her jobber du med rolige, skånsomme og effektive øvelser. Gjennom effektiv bruk av pust og øvelser styrker vi kjernemuskulatur, bedrer kroppsholdningen, minsker stress og spenninger og får mer energi. Timen passer for alle.

Easyline

Sirkeltrening på apparater med lett motstand hvor man jobber i hurtig tempo. Timen passer for alle og her jobber man indidviduelt med tilpasset motstand. Både utholdenhet og styrke i samme økt.

Styrke sirkel

En enkelt time for deg som vil ha en effektiv styrkeøkt. De enkelte øvelsene kan tilpasses dine behov. 8-10 forskjellige styrke- og kondisjonsøvelser som gjøres etter hverandre. Øvelsene er plassert i en sirkel.

Guttas sykkel/styrke

Fullt trøkk på sykkelen i 40 minutter og deretter effektiv styrketrening med vektstenger og manualer i gruppetreningssalen,