Meny

Våre gruppetimer

Vi har både sykkeltimer og et variert utvalg saltimer på Gjettum.

Prøv gjerne ulike typer timer, så finner du det du liker best. Er du i tvil om hva som passer for deg? Ta gjerne kontakt med oss!

Fargekoder

Gule timer er sykkeltimer.
Lilla timer er enkle og effektive  
Blå timer er egnet for godt voksne.

Sykkel

Effektiv og skånsom kondisjonstrening. En motiverende instruktør tar deg gjennom en løype med varierende intensitet. Du bestemmer selv motstanden på pedalene, og alle uavhengig av form kan delta på den samme timen. Vi har sykkeltimer med varierende varighet og intensitet.

Godt voksen sykkel/klassisk

Sykkeltime med roligere tempo og lavere musikk. Skånsom og effektiv trening av kondisjon og sirkulasjon. Vi har også Godt voksen klassisk, hvor det kun spilles klassisk musikk.

Styrke & strekk

En enkel og effektiv styrketime der vi bruker vekter, strikker, catslides og egen kroppsvekt. Vi tilpasser øvelsene etter behov. De siste 15 minuttene settes av til uttøying og stretching. Timen passer for alle.

Puls

Kondisjonstime med enkle og morsomme trinn, energisk musikk og inspirerende instruktør. Vi jobber sang for sang og veksler mellom høy og lav intensitet. Vi gir alternativer dersom man ikke kan jogge eller hoppe.

Styrke

En enkel og effektiv styrketime der vi bruker vekter, strikker, catslides og egen kroppsvekt. Vi tilpasser øvelsene ved behov. Timen passer for alle.

Bosu puls

En kondisjonstime hvor man jobber på en halv gummiball - bosuball. En effektiv og skånsom time med mye fokus på kjernemuskulatur (mage/rygg), samt støttemuskulatur i ankler og knær. Vi avslutter timen med balanseøvelser.

Bosu styrke

Effektiv og intensiv styrketrening for hele kroppen hvor hovedfokuset er kjernemuskulatur. Her jobber man på bosuballen med egen kroppsvekt, catslides og frivekter. Vi tilpasser øvelser ved behov.

Godt voksen total

En time for deg som er godt voksen eller som trenger å komme i gang etter lengre avbrekk eller skade. Timene inneholder kondisjon, styrke og balanse og avsluttes med en avspenningsdel. En time uten hopping og jogging. Musikk, volum og tempo er tilrettelagt for godt voksne.

Morgen Yoga

Vi varmer opp kroppen med en flyt av stillinger. Gjennom pust og sentrerte, bevisste bevegelser gjør vi kroppen klar for en ny dag. En rolig, utfordrende og god start som gir deg energi gjennom hele dagen.

Yoga/Pilates

En time hvor man jobber med styrke i rolige, skånsomme og effektive øvelser. Gjennom effektiv bruk av put og øvelser styrker vi kjernemuskulaturen, bedrer kroppsholdningen, minsker stress og spenninger og får mer energi.

Zumba

Zumba er en energisk, morsom og inspirerende dansetime til en kombinasjon av latinsk og internasjonal musikk. Timen passer for alle som er glade i å bevege seg til musikk.

Styrke effekt

En effektiv styrketime med hovedfokus på store muskelgrupper og funksjonelle øvelser. Vi bruker egen kroppsvekt og ulike typer utstyr. Passer for alle, da øvelsene kan tilpasses den enkelte.

Slynge

En skånsom og fantastisk styrketime for hele kroppen ved bruk av slynger. Glimrende trening for kjernemuskulatur (mage/rygg). Passer for alle - øvelsene tilpasses den enkelte.

Godt voksen slynge

En skånsom og effektiv styrketime som er tilrettelagt for godt voksne. Glimrende trening for kjernemuskulatur (mage/rygg). Passer for alle - her tilpasses øvelsene til hver enkelt. Timen ledes av fysioterapeut.

Pilates

Målet med Pilates er en kropp i balanse. Det vil si en kropp det er balanse mellom styrke, bevegelighet i alle ledd, samt mellom store og små muskler. Her jobber man med rolige, skånsomme og effektive øvelser. Gjennom effektiv bruk av pust og øvelser styrker vi kjernemuskulatur, bedrer kroppsholdningen, minsker stress og spenninger og får mer energi. Timen passer for alle.

Easyline

Sirkeltrening på apparater med lett motstand hvor man jobber i hurtig tempo. Timen passer for alle og her jobber man indidviduelt med tilpasset motstand. Både utholdenhet og styrke i samme økt.

Sirkel

8-10 forskjellige styrke- og kondisjonsøvelser som gjøres etter hverandre. Øvelsene er plassert i en sirkel.

Guttas sykkel/styrke

Fullt trøkk på sykkelen i 40 minutter og deretter effektiv styrketrening med vektstenger og manualer i gruppetreningssalen,