Meny

En aktiv sommer med vår sommerutfordring!

3 år siden
av gnist

I dette innleggt får du noen tips til sommertrening. Les også om vår sommerutfordring nederst!

Det er viktig å opprettholde treningen på sommeren! Allerede etter en uke uten trening begynner formen å dale, og blir det langt opphold forfaller kroppen skremmende fort. Ikke minst blir det tungt å komme i gang igjen til høsten.

Og så er jo en aktiv sommer en mye bedre sommer! Fine treningsøkter ute i sommerværet som gir gode opplevelser og mer overskudd! Ta turen innom Gnist om du er hjemme - vi har ordinære åpningstider hele sommeren. Vi har også en del gruppetimer - sjekk her! Blir det bare en Gnistøkt innimellom så er det mye bedre enn ingenting!

Husk at du ikke kan bytte ut en type trening med en annen. Du må trene styrketrening for å opprettholde styrken, og kondisjonstrening for å opprettholde kondisjonen.

Treningstips på sommeren!

Legg en slagplan for hvordan du kan få trent der du er! Om minn deg selv på hvordan trening gjennom sommeren gir deg en enda bedre sommer!

Hvilke muligheter har du der du befinner deg? Hvor kan du gå, sykle eller løpe? Er det noe sted du kan gjøre styrkeøvelser? Har du noe utstyr tilgjengelig? 

Hvor mange ganger i uken ønsker du å trene? Skal du trene alene eller sammen med noen? Og når på døgnet er det best å gjøre det - morgenen, midt på dagen eller kvelden?

Selv synes jeg en morgenøkt er en fantastisk start på dagen når det er ferie, og mye bedre enn den ekstra halvtimen i senga! Går det ikke på morgenen, så er det alltids ledig en halvtime senere på dagen eller på kvelden. Jeg varierer mellom løping, sykling og styrketrening med min egen kropp eller enkelt utstyr. Blir også noen padleturer, men dette ser jeg på mer som rekreasjon enn som trening. 

For kondisjonstreningen; husk at du må få opp intensiteten (bli andpusten) for å kunne kalle det trening. Rolige spaserturer kan du selvfølgelig gjøre i tillegg. Oppsøk motbakker dersom gåing er din treningsform. Mye er gjort på en halvtime, så lenge du får opp pulsen!

Styrketreningen krever noe mer kunnskap og kreativitet. Hva slags utstyr har du der du befinner deg? Kan du noen øvelser som kan gjøres med lite eller intet utstyr?
Vi hjelper deg gjerne med et sommertreningsprogram på din telefon - komplett med videoer av alle øvelsene. Du kan naturligvis også få en utskrift med bilder. Sett opp en oppfølgingstime for å gå gjennom dette - klikk her!

Ekstra motivasjon - bli med på vår sommerutfordring!

Vi har to utfordringer i sommer. Hvilken passer ditt ambisjonsnivå? Eller vil du være med på begge?
Du melder deg på i Mywellness cloud! Har du ikke laget deg en bruker enda? Klikk her!

Sommerutfordringene starter mandag 1.juli, men du kan melde deg på allerede nå. Klarer du utfordringen kan du vinne en premie, som vi annonserer litt senere.

Her teller all trening du legger inn enten via

  • Mywellness app på mobilen din
  • Via nettsiden mywellness.com
  • Ved å delta på gruppetimer på Gnist
  • Egentrening på Gnist som du registrerer på Eksperten (trykkskjermen). 

Du kan med andre ord også trene ute, og det er opp til deg hva du legger inn som trening. Se her for en oppskrift på hvordan du registrerer utetrening.

Du melder deg på utfordringen enten via mywellness app på telefonen, på mywellness cloud nettsiden eller på Eksperten (trykkskjermen) på Gnist. Du får også en invitasjon på mail noen dager før. Trykk her for oppskrift på hvordan du melder deg på.

 

Utfordring med mobilen

Er du bortreist i sommer , så er det enklest å bruke Mywellness app på telefonen til å delta på utfordringen.